امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۱۴۰۰/۱۰/۲۸- ۱۱:۲۱ - مشاهده: ۱۷۷۴

تحلیل قراردادهای فرانچایز

وحید مقامی

در سایه وجود قوانین رقابتی، قرارداد فرانچایز یکی از روش‌هایی است که - بر پایه دانش تکنولوژی و فنی که تحت یک نام یا علامت تجاری از سوی یک شرکت ارائه می‌شود – محدوده پروژه تجارتی را توسعه می‌دهد و این ساختار در بسیاری از کشورهای پیشرفته رو به افزایش است. در واقع، فرانچایز انتقال فناوری تحت یک اسم یا علامت تجاری می‌باشد از این رو در جریان انتقال دانش فنی علامت تجاری، آنچه را که از انعقاد قرارداد بین اعطاء‌کننده امتیاز و گیرنده امتیاز صورت می‌گیرد را در بر می‌گیرد. این موضوع در سه بخش در این کتاب مورد بررسی قرار گرفته است. در بخش اول به مفاهیم کلی که به مسائل مقدماتی امر (مفهوم شناسی، انواع و ویژگی‌های قرارداد فرانچایز)، و در بخش دوم به ماهیت حقوقی قرارداد فرانچایز پرداخته می ­شود که به مسائلی همچون تمایز قرارداد فرانچایز با سایر قراردادهای مشابه، ماهیت ویژه این قرارداد و آنچه که در واقع اساس بحث نظام حقوقی قرارداد فرانچایز می‌باشد را در بر می‌گیرد و در بخش پایانی به انقضا و پایان این قرارداد اشاره می‌شود.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما