امروز پنج شنبه  ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۱۳۹۷/۰۲/۱۸- ۱۴:۴۵ - مشاهده: ۲۳۷۶

امضاء یادداشت تفاهم جدید با آکادمی علوم مجارستان در زمینه انتشار فهرست نسخ خطی فارسی موجود در آن

به دنبال اتمام پروژه دوساله فهرست نویسی نسخ خطی فارسی موجود در آکادمی علوم مجارستان که با همکاری کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه از سال 2015 م. آغاز و در سال 2017 م. به اتمام رسید، این دو مرکز در ادامه این همکاری...

 

 

به دنبال اتمام پروژه دوساله فهرست نویسی نسخ خطی فارسی موجود در آکادمی علوم مجارستان که با همکاری کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه از سال 2015 م. آغاز و در سال 2017 م. به اتمام رسید، این دو مرکز در ادامه این همکاری روز جمعه 7/2/97 تفاهم نامه جدیدی را در این زمینه امضاء نمودند. در بخشی از این تفاهم نامه آمده است که آکادمی علوم مجارستان با همکاری انتشارات بریل، نسخه انگلیسی فهرست نسخ خطی فارسی موجود در کتابخانه آکادمی را به عنوان جلد پنجم از مجموعه نسخ خطی شرقی در آکادمی و به منزله یکی از مجموعه کتاب های انتشارات بریل به عنوان نسخ خطی و کتب اسلامی منتشر خواهد کرد. همچنین کتابخانه تخصصی وزارت امور خارجه نیز انتشار ترجمه فهرست کتاب مذکور را توسط یک ناشر معتبر ایرانی بر عهده خواهد داشت. این تفاهم نامه با حضور سفیر کشورمان در مجارستان و رئیس کتابخانه تخصصی و توسط پرفسور ایشتوان مونوک مدیرکل کتابخانه آکادمی علوم مجارستان و احمد حاجی حسینی معاون اجرایی و اسناد مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان به امضا رسید.

همچنین قرار شد تا نمایشگاه نسخ خطی فارسی موجود در آکادمی‌به زودی و همزمان با سمینار یک روزه در خصوص مفاخر و میراث فرهنگی ایران در بوداپست برگزار شود.

 

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما