امروز جمعه  ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
۱۴۰۱/۰۳/۳۱- ۱۱:۴۴ - مشاهده: ۱۵۱۴

چرچیل: تلاش برای بقا

لرد موران/ فریور جوانبخت موثق

نویسنده کتاب، لرد چارلز موران طی 25 سال پزشک مخصوص و دوست صمیمی چرچیل بود و از آنجا که از جوانی علاقه­ مند به ثبت وقایع روزانه خود بود، لذا در طول 25 سال همکاری با چرچیل، عادت ثبت رخدادهای روزانه را ادامه داد و پس از فوت چرچیل، این یادداشت­ های روزانه را تنظیم و تدوین می­ کند و در قالب کتاب "چرچیل: تلاش برای بقا" به چاپ می ­رساند که در زمان انتشار کتاب، این اثر به عنوان کتاب سال انتخاب می‌شود.

در یاداشت ­های موران به تفصیل درباره ملاقات ­ها، کنفرانس ­ها و نشست ­های چرچیل با دیگر سیاست­ مداران پرداخته شده ­است. از جمله این برنامه ­ها می ­توان به دیدارهای چرچیل با روسای جمهوری آمریکا، کنفرانس تهران، کنفرانس یالتا و ملاقات با ژنرال دوگل که از نظر تاریخی این وقایع دارای اهمیت فراوانی هستند، اشاره کرد.

          در کتاب علاوه بر پرداختن به شخصیت چرچیل، به روحیات و خصوصیات اخلاقی بسیاری از دیگر سران کشورها و سیاست مداران جهان از جمله روزولت و ترومن از روسای جمهور آمریکا؛ استالین و مولوتف از سیاست مداران روسیه و تعدادی از سیاست­ مداران معروف انگلستان؛ پادشاه عربستان؛ ژنرال دوگل و غیره اشاره دارد. از آنجاکه موران بعد از خاتمه جنگ تا پایان حیات چرچیل، همواره مشاور پزشکی و دوست نزدیک او بوده ­است، لذا در این یادداشت­ ها به حوادث و بحران ­های بعد از جنگ جهانی دوم از جمله تشکیل سازمان ملل متحد، تشکیل ناتو، ورشکستگی اقتصادی انگلستان، استقلال هندوستان و دیگر موارد اشاره دارد.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما